Nou cicle sobre Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport a la Seu Ciutat d'Alacant

Esport i integració social; el càncer de mama des de l’activitat física; educació dels joves i activitat física; i anàlisi del rendiment esportiu com predictor de resultats, formen els quatre eixos temàtics d’aquest cicle

JA_TurpinAlacant. Dimarts, 20 de febrer de 2018

La Seu Ciutat d’Alacant (Ramón y Cajal, 4) inaugura demà dimecres 21 de febrer, a les 20 hores, un interessant cicle dedicat a les Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, coordinat pel professor José A. Pérez Turpín, director del Grup d’Investigació en Ciències de l’Esport de la UA. El cicle constarà de quatre sessions en les quals tractarà els enormes beneficis que l’Activitat Física i l’Esport en la integració social, el tractament del càncer de mama, l’educació en els joves o l’anàlisi del rendiment esportiu com predictor de resultats.

La primera de les quatre sessions, demà dimecres 21 de febrer, tindrà Xesús Pena Pérez com a protagonista, membre de la Comissió Pierre de Coubertin, investigador i científic en Moviment Olímpic, qui impartirà la conferència inaugural “El deporte como elemento de integración social desde la perspectiva de género y de los valores olímpicos”. El dimecres 21 març, el cicle tractarà la “Prevención, tratamiento y post-tratamiento del cáncer de mama desde la actividad física”, amb les intervencions de Jairo Alejandro Fernández Ortega, investigador en Fisiologia de l’Exercici i Salut, Línia d’Investigació del Càncer de Mama i Exercici Físic (Universitat Pedagògica Nacional de Colòmbia); Susana Bezares Montes, Medical Lead de Grup Español d’Investigació en Càncer de Mama; i Soraya Casla Barrio, coordinadora dels programes d’Exercici Físic del Grup Español d’Investigació en Càncer de Mama. El 25 abril del 2018 el cicle tractarà “La actividad física en la educación actual de los jóvenes”, amb María Luisa Zagalaz, catedràtica de la Universitat de Jaén, experta en Didàctica de l’Expressió Corporal. I finalitzarà aquesta proposta la conferència “El análisis del rendimiento deportivo como predictor de resultados”, el 16 de maig amb Aurelio Ureña, exseleccionador nacional de voleibol.